HONG SANG-SOO
3 periods :
1-The beginning
Man (intellectuals) as outsiders, outcast from the society (alter-ego of the Hong himself)
Drinking scenes and Sexe scenes
Realistic and gloomy everyday life
Postmodern nostalgia of a better traditional life
Stochatism in story telling = repetitions and crossing different stories (influences from Tsai Ming Liang, Mizoguchi and Wong Kar Wai)
외부인으로서 인간(지식인)은 사회에서 소외된다(홍씨 자신이).
음주 장면과 섹스 장면
현실적이고 우울한 일상 생활
더 나은 전통적 삶에 대한 포스트모던 향수
이야기 전개에 있어서의 스토치즘 = 다른 이야기를 반복하고 교차하는 것(차이밍량, 미조구치, 웡카와이로부터의 영향)
- From “The Day the Pig fell into the Well” to “The Turning Gate”
2- Steps into comedies and the“French” period
More “talking” comedies similar to Woody Allen
Cine-radio + Long takes and zooms + less sexual scenes + more and more lack of new realistic situations + weak men characters+ portraits of young modern women + French productions, places and actresse (Isabelle Huppert) and influence of Eric Rohmer (film director) and Flaubert (french writer) + low cost film produced by Hong himself.
우디 알렌과 유사한 더 많은 "말하기" 코미디
시네라디오 + 롱테이크 + 성적인 장면 축소 + 점점 더 성적인 상황 + 새로운 현실적 상황의 결여 + 젊은 현대 여성의 약한 남자 캐릭터+ 초상화 + 프랑스 프로덕션, 장소 및 배우(이사벨 허퍼트)와 에릭 로머(영화 감독)와 플로베르(프랑스 작가)의 영향 + 홍 감독이 직접 제작한 저비용 영화.
- From Woman is the Furute of man” to “Your and Yourself”
3- Kim Min-hee as a muse
Portraits of women became portraits of Kim Min-hee + return to gloomy and pessimistic mood + introduction of mysticism (bouddhism talks) + international mood
여성 초상화는 김민희의 초상화가 됐다 + 우울하고 비관적인 분위기로 돌아간다 + 신비주의(바우드하즘 대화) 소개 + 국제 무드
From “Alone in the Beach at Night” to more recnt films.
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