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Korean cinema in the world: HONG SANG-SOO

by 모오오어 2020. 6. 16.
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HONG SANG-SOO

 

 

3 periods :

 

 1-The beginning

 

Man (intellectuals) as outsiders, outcast from the society (alter-ego of the Hong himself)

Drinking scenes and Sexe scenes

Realistic and gloomy everyday life

Postmodern nostalgia of a better traditional life

Stochatism in story telling = repetitions and crossing different stories (influences from Tsai Ming Liang, Mizoguchi and Wong Kar Wai)

 

외부인으로서 인간(지식인)은 사회에서 소외된다(홍씨 자신이).

음주 장면과 섹스 장면

현실적이고 우울한 일상 생활

더 나은 전통적 삶에 대한 포스트모던 향수

이야기 전개에 있어서의 스토치즘 = 다른 이야기를 반복하고 교차하는 것(차이밍량, 미조구치, 웡카와이로부터의 영향)

 

-      From “The Day the Pig fell into the Well” to “The Turning Gate”

 

 

2- Steps into comedies and the“French” period

 

More “talking” comedies similar to Woody Allen

Cine-radio + Long takes and zooms + less sexual scenes + more and more lack of new realistic situations + weak men characters+ portraits of young modern women + French productions, places and actresse (Isabelle Huppert) and influence of Eric Rohmer (film director) and Flaubert (french writer) + low cost film produced by Hong himself.

우디 알렌과 유사한 더 많은 "말하기" 코미디

시네라디오 + 롱테이크 + 성적인 장면 축소 + 점점 더 성적인 상황 + 새로운 현실적 상황의 결여 + 젊은 현대 여성의 약한 남자 캐릭터+ 초상화 + 프랑스 프로덕션, 장소 및 배우(이사벨 허퍼트)와 에릭 로머(영화 감독)와 플로베르(프랑스 작가)의 영향 + 홍 감독이 직접 제작한 저비용 영화.

 

-      From Woman is the Furute of man” to “Your and Yourself”

 

3- Kim Min-hee as a muse

 

Portraits of women became portraits of Kim Min-hee + return to gloomy and pessimistic mood + introduction of mysticism (bouddhism talks) + international mood

 

여성 초상화는 김민희의 초상화가 됐다 + 우울하고 비관적인 분위기로 돌아간다 + 신비주의(바우드하즘 대화) 소개 + 국제 무드

 

From “Alone in the Beach at Night” to more recnt films.

 

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